Edukacja techniczna Craftsman 25915 to program edukacji technicznej, który jest częścią szerszego programu Craftsman, który ma na celu wsparcie dzieci w rozwoju technicznym. Program Craftsman 25915 oferuje dzieciom szeroki zakres zajęć z zakresu nauki, w tym projektowania, programowania, tworzenia i testowania, a także zajęć związanych z robotyką. Program składa się z serii kursów, które obejmują tematy takie jak programowanie w języku Python, tworzenie modeli 3D, tworzenie aplikacji i wiele innych. Uczestnicy programu mają dostęp do nowoczesnych narzędzi i technologii, aby lepiej poznać i zrozumieć świat techniki. Poprzez uczestnictwo w Craftsman 25915 dzieci poznają nowe technologie i zdobędą umiejętności, które będą im pomocne w przyszłości.
Ostatnia aktualizacja: Edukacja techniczna Craftsman 25915
Co oznacza termin "cyfrowe nauczanie" lub "eLearning"?
Współczesna edukacja nie może już unikać terminu "nauczanie cyfrowe". Odnosi się to do uczenia się wspieranego przez media i technologie cyfrowe, nauki za pomocą narzędzi cyfrowych lub w cyfrowych światach nauki. Mimo że termin ten zyskał akceptację w dziedzinie edukacji, uczenie się nadal pozostaje procesem poznawczym, tj. procesem zachodzącym w mózgu, który nie jest w żaden sposób zautomatyzowany. Idea możliwości pobierania wiedzy bezpośrednio do pamięci mózgu może brzmieć kusząco, ale na razie pozostaje w sferze marzeń.
Niemniej jednak, cyfrowe media edukacyjne mogą nie tylko zwiększyć przyjemność uczenia się, ale także pomóc w osiągnięciu pożądanych celów edukacyjnych szybciej i w bardziej zrównoważony sposób.
Nauka z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych nie ma w żadnym wypadku zastąpić tradycyjnej pedagogiki, jednak dla szkół i programów kształcenia zawodowego kluczowe znaczenie ma stworzenie innowacyjnych modeli edukacyjnych, które mogą odzwierciedlać zaawansowany technologicznie, szybko rozwijający się świat, w którym żyjemy.
Nie tylko technologia - także strategia dydaktyczna
Jedno jest pewne: technologie cyfrowe w edukacji nie mogą być celem samym w sobie. Muszą one być raczej wykorzystywane w sposób ukierunkowany, aby osiągnąć jasno określone cele edukacyjne. Koncepcja dydaktyczna, która łączy w sobie kryteria sprzyjające uczeniu się, jest zatem niezbędna, aby w pełni wykorzystać potencjał cyfrowego wsparcia nauczania.
Nasze podejście do przemysłowego kształcenia zawodowego
Wszystkie nasze rozwiązania edukacyjne mają jedną wspólną cechę: cel w postaci kompetencji do działania. Nie chcemy przekazywać czystej wiedzy, ale umożliwić uczącym się wykorzystanie nabytych umiejętności w sposób ukierunkowany w praktyce. Dlatego też w naszych zestawach edukacyjnych zawsze łączymy moduły teoretyczne z praktycznym szkoleniem. Nowoczesne cyfrowe rozwiązania edukacyjne wspierają Cię w łączeniu obu tych elementów w znaczący sposób.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-2IBA | Kod Erasmus / ISCED: | 05. 7 | Nazwa przedmiotu: | Podstawy edukacji technicznej | Jednostka: | Wydział Nauk o EdukacjiGrupy: | 2 rok PiW SJ sem. zimowyPunkty ECTS i inne: | 3. 00Język prowadzenia: | polskiRodzaj przedmiotu: | obowiązkowe | Założenia (opisowo): | Uświadomienie wszechobecności techniki w życiu człowieka, zwrócenie uwagi na jej pozytywne i negatywne aspekty. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego posługiwania się prostymi narzędziami technicznymi oraz zastosowanie ich w praktyce. Kształtowanie umiejętności technicznych przydatnych do sprawnego funkcjonowania w życiu codziennym ucznia klas I-III. Kształtowanie kultury technicznej i umiejętności dobrej organizacji pracy, dobranie właściwych materiałów i narzędzi do tworzonego dzieła przy pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Wskazanie konkretnych rozwiązań metodycznych wzbogacających warsztat pracy pedagogicznej przyszłych nauczycieli z edukacji technicznej. Wymagania wstępne: Wskazana wiedza z zakresu psychologii dziecka, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz techniki (na poziomie szkoły średniej). | Skrócony opis: | Pełny opis: | Literatura: | Efekty uczenia się: | Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22"(zakończony)
zobacz plan zajęć
Ćwiczenia, 15 godzin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
obowiązkowe
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, Pedagogika
Rok studiów: II rok, semestr 4
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 h wykłady, 15 h ćwiczenia Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia, konsultacje
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie z oceną
Punkty ECTS: 3 pkt.
Bilans nakładu pracy studenta:
-Rodzaje aktywności: Liczba godzin:
udział w wykładach 15h
udział w ćwiczeniach 15h
przygotowanie do ćwiczeń 10h
przygotowanie do kolokwium/ testu kontrolnego 15h
udział w konsultacjach związanych z zajęciami 10h
przygotowanie projektów działań z dziećmi 10h
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 40 h, 1, 5 pkt. ECTS, o charakterze praktycznym - 35 h, 1, 5 pkt. ECTS
Problematyka przedmiotu obejmuje założenia, cele i treści kształcenia ogólnotechnicznego uczniów. Poznanie sytuacji dziecka w świecie współczesnej techniki, cech charakterystycznych twórczości dziecięcej w zakresie techniki, współczesne koncepcje i modele edukacji technicznej w Polsce i na świecie oraz zasady bezpiecznego posługiwania się narzędziami i urządzeniami technicznymi.
Literatura podstawowa:
Cieszyński A., Radomski T., Szummer A., Materiałoznawstwo, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2003.
Drejer F., Wychowanie do techniki dzieci w młodszym wieku szkolnym, Kolegium Karkonoskie w Jeleniej Górze, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Jelenia Góra 2010.
Kraszewski K., Podstawy edukacji ogólnotechnicznej uczniów w młodszym wieku szkolnym, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2001, Pobrane z: http://rep. 20).
Leksykon naukowo-techniczny, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2001.
Skiba J., Zajęcia techniczne w edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce 2015, 3 (37), s.
Literatura uzupełniająca:
Czerwiński W., Technologia materiałów do zajęć praktyczno-technicznych w szkole, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1968.
Dąbrowski A., Vademecum nauczyciela techniki, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1982.
Furmanek W., Podstawy wychowania technicznego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Rzeszów 1987.
Furmanek W., Nauczanie techniki w klasach początkowych. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Rzeszów 1992.
Furmanek W., Jutro edukacji technicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. Rzeszów 2007.
Marszałek, A. Elektronika w edukacji technicznej dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Rzeszów 2001.
Tofts H., Annie O., 50 pomysłów czyli Jak zrobić coś z papieru, masy papierowej, modeliny: wszystko co może wykonać dziecko, Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i Spółka, Poznań 1999.
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23"(w trakcie)2022-10-01 - 2023-06-30zobacz plan zajęć
więcej informacji
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
Enrolment options
Edukacja techniczna
- Teacher: Zbigniew Ruszaj